شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 July , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 26129
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 22 خرداد 1402 - 16:39 | 61 بازدید | ارسال توسط :

سرزندگی خلیج بزرگ چین با بندر هوشمند نان‌شا

ازدحامی که معمولاً انتظار می رود در یک بندر شلوغ مشاهده شود، به وضوح در پایانه کانتینری خودکار جدید در بندر نان‌شا در استان گوانگ‌دونگ جنوب چین وجود ندارد. این، جدیدترین بندر هوشمند در منطقه خلیج بزرگ گوانگ‌دونگ-هنگ کنگ-ماکائو است. بندر نان‌شا که بخش عمده‌ای از بندر گوانگ‌جو است، پایانه‌های کانتینری را در چهار فاز در […]

سرزندگی خلیج بزرگ چین با بندر هوشمند نان‌شا

ازدحامی که معمولاً انتظار می رود در یک بندر شلوغ مشاهده شود، به وضوح در پایانه کانتینری خودکار جدید در بندر نان‌شا در استان گوانگ‌دونگ جنوب چین وجود ندارد. این، جدیدترین بندر هوشمند در منطقه خلیج بزرگ گوانگ‌دونگ-هنگ کنگ-ماکائو است.

بندر نان‌شا که بخش عمده‌ای از بندر گوانگ‌جو است، پایانه‌های کانتینری را در چهار فاز در بر دارد که بیش از ۱۸ میلیون واحد معادل بیست فوت (TEU) را در سال ۲۰۲۲ ترانزیت کرده است. ترمینال کانتینری خودکار، پروژه فاز چهارم بندر نان‌شا، برای ظرفیت حمل و نقل ۴٫۹ میلیونTEU طراحی شده است.

هیچ کارگری را نمی توان در آن محل مشاهده کرد زیرا جرثقیل های عظیم به طور دقیق و موثر، کانتینرها را از کشتی های باربری بزرگ لنگر انداخته به وسایل نقلیه خودکار منتقل می کنند.

سونگ شیائومینگ، معاون مدیر کل بندر گوانگ‌جو، می گوید: بندر کاملا خودکار دارای عملکردهای مختلفی از جمله ارسال هوشمند خودرو، بارگیری و تخلیه خودکار، حمل و نقل بدون راننده و محاسبه هوشمند است.

مدیریت هوشمند، کل فرآیند تولید در ترمینال را مدیریت می کند. سونگ اضافه کرد که پردازش اطلاعات پیشرفته به برقراری ارتباط بدون اختلال هنگام ورود محموله کمک می کند و تا حد زیادی کارایی بندر را بهبود می بخشد.

بندر نان‌شا با طراحی و فناوری پیشرفته‌اش، نمونه‌ای از تحول هوشمند و خودکار با کیفیت بالا است و مظهر حیات و توسعه منطقه خلیج بزرگ چین است.

کمیسیون توسعه و اصلاح استان خواهان تقویت توسعه خوشه های صنعتی، ترویج مصرف سنتی و جدید و ایجاد یک مرکز مصرف بین المللی در منطقه خلیج بزرگ بر اساس این سامانه هوشمند است.

دپارتمان بازرگانی گوانگ‌دونگ اعلام کرده است که صادرات این استان در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۵٫۴ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است و خودروهای انرژی نو (NEVs)، باتری های لیتیومی و سلول های خورشیدی عملکرد فوق العاده ای در این روند داشته اند.

داده های مربوط به عملیات بندر نان‌شا نیز رضایت بخش است. در سال ۲۰۲۲، حجم محموله‌های زنجیره سرد وارد شده از طریق این بندر از ۲۰ میلیارد یوان (حدود ۲٫۸ میلیارد دلار) فراتر رفت که نسبت به سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت.

میوه های خارگیل وارداتی از طریق این بندر به سراسر چین توزیع می شود. تا پایان ماه می امسال، بیش از ۵۷۰۰ TEU خارگیل از طریق بندر نان‌شا وارد چین شده است.

چن شی، معاون گمرک نان‌شا گفت که چهار روز طول می کشد تا خارگیل های تازه تایلندی به بندر نان‌شا برسد و تنها ۱٫۵ ساعت برای تخلیه و انتقال آنها به بزرگترین بازار عمده فروشی میوه در جنوب چین طول می کشد.

این سرعت، الزامات توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) را برآورده می کند که اکنون برای همه ۱۵ عضو قابل اجرا است.

بر اساس این قرارداد، کالاهای خاص از تخفیف و معافیت تعرفه برخوردار می شوند. چن گفت: در سال ۲۰۲۲، بیش از ۶۰ میلیون یوان تعرفه از محموله های اعلام شده در بندر نان‌شا به ارزش ۴٫۲ میلیارد یوان کسر یا معاف شد.

این بندر بیش از ۱۵۰ مسیر حمل و نقل بین المللی را باز کرده است و ایستگاه راه آهن آن جابجایی قطارهای باری چین-اروپا و چین-آسیا را آغاز کرده است. سونگ گفت که با اجرای کامل RCEP، مسیرهای بیشتری برای اتصال منطقه خلیج بزرگ با جهان برای تقویت تجارت خارجی ایجاد خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.