شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16007
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 27 بهمن 1400 - 11:17 | 432 بازدید | ارسال توسط :

دیدار رئیس کمیته روابط عمومی و رسانه انجمن گردشگری ایران با رئیس سازمان حفظ نباتات کشور

محمدمهزیار زرینه رئیس کمیته روابط عمومی و رسانه انجمن متخصصان گردشگری ایران در دیدار با دکتر شاهپور علائی‌مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، با تبریک انتصاب او به عنوان رئیس این سازمان و تشکر از اقدامات مهم ایشان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی اعلام نمود؛ انجمن متخصصان گردشگری ایران به عنوان اولین نهاد تخصصی […]

دیدار رئیس کمیته روابط عمومی و رسانه انجمن گردشگری ایران با رئیس سازمان حفظ نباتات کشور

محمدمهزیار زرینه رئیس کمیته روابط عمومی و رسانه انجمن متخصصان گردشگری ایران در دیدار با دکتر شاهپور علائی‌مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، با تبریک انتصاب او به عنوان رئیس این سازمان و تشکر از اقدامات مهم ایشان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی اعلام نمود؛ انجمن متخصصان گردشگری ایران به عنوان اولین نهاد تخصصی در صنعت گردشگری کشور می‌تواند با همکاری و هماهنگی و هم‌افزایی با سازمان حفظ نباتات ایران در راستای ترویج و اشاعه گردشگری کشاورزی، کمک حال خوبی برای این سازمان مهم حاکمیتی، ماموریت‌گرا و استراتژیک باشد.
زرینه با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در حوزه گردشگری کشور افزود: ایران، پتانسیل‌های لازم جهت تبدیل شدن به قطب گردشگری دنیا را داراست و مطالعات راهبردی در این زمینه توسط کمیته‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و دانشگاهی انجمن متخصصان گردشگری صورت گرفته است. این مطالعات در خصوص شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها، استعدادها و پتانسیل‌ها، بررسی زیر ساخت‌ها، توسعه پایدار اکوتوریسمی زیست‌بوم‌ها و ارتقای سطح گردشگری (مناطق بیابانی، جنگلی، کشاورزی، کوهستانی و عشایر) هستند و این انجمن آماده انتقال مطالعات و تجربیات خود جهت بهره‌برداری‌های لازم است.
شاهپور علائی‌مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در این دیدار، با تشکر از همکاری‌های انجمن متخصصان گردشگری ایران، بر لزوم توسعه و تعمیق همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های علمی و عملی تاکید و اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها در دوره‌ی جدید توسعه یابد.
علائی‌مقدم با اشاره به اینکه سازمان حفظ نباتات ضامن امنیت و سلامت محصولات کشاورزی است، ادامه داد: این سازمان به عنوان گلوگاه و طبیب بخش کشاورزی، سازمان واکنش سریعی است که اگر یک لحظه غفلت کند، سلامت غذایی جامعه به خطر می‌افتد و ممکن است صادرات محصول صورت نگیرد.
وی ادامه داد: سامانه سِماک به عنوان سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی در خدمت کشاورزان و تولیدکنندگان است که می‌توانند با استفاده از این سامانه، محصولات خود را معرفی کنند و گواهی‌ها و مجوزهای لازم را دریافت کنند.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ضمن اشاره به برخی از اهداف و وظایف اصلی و اساسی این سازمان افزود: حفظ کشور از ورود، استقرار و پراکنش آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای با اتخاذ تدابیر و خط مشی‌های مناسب و تعیین سیاست‌ها و خط مشی‌های سازمان حفظ نباتات در چارچوب استراتژی‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی از جمله اهداف و وظایف این سازمان هستند.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار، شاهپور علائی‌مقدم، یکی از افتخارات ملی منطقه ابهررود به عنوان عضو افتخاری انجمن متخصصان گردشگری ایران منصوب شد.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.