شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21127
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401 - 17:26 | 69 بازدید | ارسال توسط :

دستاوردهای ۵جی چین به توسعه جهانی کمک می‌کند

ربات‌های چند عاملی مبتنی بر فن‌آوری ابری ۵جی در رستورانی در شهر پوکت تایلند مهمانان را برای دریافت سفارش غذا به میزهایشان هدایت می‌کنند و سپس غذاها را برایشان سرو می‌کنند.

دستاوردهای ۵جی چین به توسعه جهانی کمک می‌کند
این ربات ها توسط شرکت فناوری کلود مایندز روباتیکس که در شانگهای مستقر است ساخته شده اند. این شرکت همکاری خود را با ارائه دهنده خدمات دیجیتال تایلند در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد.

محصولات کلود مایندز روباتیکس در سه سال گذشته جایگزین خدمه انسانی در نقش‌های گشت امنیتی، پذیرش هتل، مراقبت، خرده‌فروشی آفلاین، اندازه‌گیری دما و ضدعفونی محیط شده‌اند و در بازارهای دیگر آسیا و خاورمیانه نیز حضور دارند.

هوانگ شیائوچینگ، موسس این شرکت در کنوانسیون جهانی ۵جی ۲۰۲۲ گفت: «ما برای پاسخ گویی به تقاضاهای خارجی به بهبود شایستگی‌های فنی و قابلیت‌های کاربردی خود ادامه می‌دهیم و تحول گردشگری محلی را به طور هوشمند از طریق فناوری‌های پیشرفته مانند ۵جی تسهیل می‌کنیم.» این کنوانسیون روز جمعه در شهر هاربین مرکز استان هی لونگ جیانگ در شمال شرقی چین به پایان رسید.

فناوری‌های ارتباطات سیار۵جی در دور جدید انقلاب فناوری، پشتوانه زیرساخت تحول دیجیتالی، شبکه‌ای و هوشمندسازی اقتصاد و جوامع است.

چین با بیش از سه سال تجاری سازی رسمی این فن آوری، به سرسخت ترین حامی و پشتیبان آن تبدیل شده و حدود ۱٫۸۵ میلیون ایستگاه پایه ۵جی ساخته است و بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر نهایی را پشتیبانی می کند که هر دو بیش از ۶۰ درصد از کل آمار جهانی این فن‌اوری را تشکیل می دهند.

چین با بیش از بیست هزار نوآوری در برنامه ۵جی، تلاش می کند تا با آخرین دستاوردهای ۵جی خود، پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی گسترده ای را در سطح بین المللی تسهیل کند.

استفان اورلینز، رئیس کمیته ملی روابط ایالات متحده و چین، موردی را از سال ۲۰۱۹ به یاد می آورد که کارشناسان چاینا موبایل به او درباره کاربرد ۵جی در زمینه استخراج عناصر کمیاب از معادن گفته بودند. او گفت شگفت‌زده شد وقتی که دید حتی با وجود فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری از اتاق کنترل تجهیزات معدن، همچنان می تواند ایمنی معدنچیان را تضمین و نظارت کند.

وی افزود: چنین فناوری هایی ممکن است به طور قابل توجهی رشد اقتصادی و ایجاد شغل را در چین و ایالات متحده افزایش دهند.

در چین، برنامه‌های ۵جی عمیقاً در معادن هوشمند، کارخانه‌های هوشمند و پورت‌های دیجیتال ادغام شده‌اند و انگیزه‌های جدیدی برای رشد اقتصادی فراهم می‌کنند.

طبق گزارش توسعه اینترنت چین در سال ۲۰۲۱، اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۰ به ۳۹٫۲ تریلیون یوآن (حدود ۶ تریلیون دلار آمریکا) رسید که ۳۸٫۶ درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

جو جووانگ، مدیر بخش مؤسسات عمومی و دولت دیجیتال وزارت امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، گفت: «این پیشرفت‌ها نقش زنجیره ارزش ۵جی را در ارتقای رشد اقتصادی و توسعه پایدار برجسته می‌کند.»

لیو جیان، معاون ارشد زد تی ای گفت: «اگر مناطق مختلف استانداردهای متفاوتی داشته باشند، خدمات ارتباطات سیار نمی توانند به دامنه و مقیاس ایده آل برسند و هزینه اپراتورهای مخابراتی و مصرف کنندگان نیز بالاتر خواهد بود.»

به گفته لیو، شرکت‌های چینی فعالانه در ساخت، کاربرد و ارتقای شبکه جهانی ۵جی و همچنین انجام همکاری‌های علمی و فناوری در بخش دیجیتال با سایر کشورها مشارکت دارند.

کوالکام، یک شرکت آمریکایی که به استانداردهای بین المللی مخابرات نیز اختصاص دارد، بیش از ۳۰ سال است که با شرکت های ارتباطات سیار چینی کار می کند.

فرانک منگ، رئیس شرکت کوالکام چین گفت: «علیرغم همه گیری کووید-۱۹، ما همچنان افزایش ۲۰ درصدی در تعداد کارکنان در چین را طی سه سال گذشته حفظ کرده ایم. حرکت قوی که در بازار چین مشاهده می کنیم، تعهد ما را برای همکاری بیشتر با شرکای چینی تقویت می کند.»

از آنجایی که برنامه ۵جی وارد مرحله حیاتی توسعه سریع شده است، اکنون با چالش های امنیتی سایبری پیچیده تری مواجه است. بنابراین شرکت های چینی با نوآوری های خود پایه های امنیت سایبری را تحکیم می کنند.

برای ترویج توسعه و صنعتی شدن فناوری ۵جی، همکاری جهانی در زمینه تولید، آموزش و پژوهش از اهمیت حیاتی برخوردار است.

گونگ که، رئیس اجرایی موسسه چینی استراتژی‌های توسعه هوش مصنوعی نسل جدید، گفت: «پیشرفت فناوری‌ها در چین همچنین فرآیندی برای چین به منظور گسترش بیشتر و توسعه همکاری‌ها ایجاد میکند».

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.