شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 July , 2024
امروز : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25680
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 07 خرداد 1402 - 15:35 | 88 بازدید | ارسال توسط :

درخشش کشتی‌سازی «دالیان» در ساخت بدنه کشتی‌های غول پیکر

«شرکت صنعتی کشتی‌سازی دالیان» در استان «لیائونینگ» روز جمعه بدنه و بخش‌های محل اقامت سرنشینان کشتی «باکالهائو»،‌ نخستین شناور ام ۳۵۰ جهان، با طول کلی ۳۶۴ متر را تحویل داد که تحولی بزرگ برای صنعت کشتی‌سازی چین به شمار می‌رود. این شناور چهار منظوره، نوعی کشتی مخصوص است که به منظور فرآوری ترکیبات نفتی، ذخیره‌سازی […]

درخشش کشتی‌سازی «دالیان» در ساخت بدنه کشتی‌های غول پیکر

«شرکت صنعتی کشتی‌سازی دالیان» در استان «لیائونینگ» روز جمعه بدنه و بخش‌های محل اقامت سرنشینان کشتی «باکالهائو»،‌ نخستین شناور ام ۳۵۰ جهان، با طول کلی ۳۶۴ متر را تحویل داد که تحولی بزرگ برای صنعت کشتی‌سازی چین به شمار می‌رود.

این شناور چهار منظوره، نوعی کشتی مخصوص است که به منظور فرآوری ترکیبات نفتی، ذخیره‌سازی و نیز انتقال آن به تانکرهای نفت‌کش به کار می‌رود.

امروزه شناورهای FPSO به بخش جداناپذیری از صنعت فراساحل تبدیل شده‌اند و توسعه بسیاری از میادین نفت و گاز دریایی، بدون بهره‌گیری از این شناورهای پیشرفته مقرون به صرفه نیست.

طراحی و ساخت این کشتی مشترکا توسط شرکت صنعتی کشتی‌سازی دالیان، یکی از شرکت‌های فرعی «شرکت صنعت کشتی‌سازی دولتی چین» و شرکت پیمانکاری ساخت اف پی اس او یعنی «ایکوینر و مودک» که مقر آن در نروژ قرار دارد، انجام شده است.

«پان یونگ‌چوان» معاون تیم پروژه بزرگ محصولات صنعتی دریایی در شرکت «صنعت کشتی‌سازی دالیان»، گفت: این کشی جدید بزرگترین پروژه فراساحل است که مطابق با جدیدترین مقررات و قواعد Det Norske Veritas طراحی شده است. استاندارد  یک مرجع معتبر صدور گواهینامه و طبقه‌بندی جامعه بین‌المللی است که مقر اصلی آن در نروژ قرار دارد. کار این سازمان مستقل حفاظت از زندگی، اموال و محیط زیست است و به عنوان مشاور رسمی شرکت دریایی فوق پذیرفته شده است.

شناور اف پی اس او ام ۳۵۰ دارای بدنه‌ای به طول حدود ۳۵۰ متر است. نوع مواد به کار رفته و پارامترهای اندازه این کشتی جدید، آن را به بزرگترین در جهان تبدیل کرده به گونه‌ای که دارای طول کلی ۳۶۴ متر، پهنای ۶۴ متر و عمق ۳۳ متر است.

این کشتی با داشتن جمعا ۸۰ اتاق قادر است پذیرای ۱۵۸ نفر باشد. همچنین دارای ۲۲ تانکر با ظرفیت دو میلیون بشکه نفت است. شناور ام ۳۵۰ پس از راه‌اندازی کامل می‌تواند روزانه ۲۲۰ هزار بشکه نفت را فرآوری کند.

پان افزود: تنوع مواد ضد خوردگی استفاده شده در کشتی فوق مانند لوله‌های آلیاژ تیتانیوم، لوله‌های آلیاژ مقاوم به گرما و لوله‌های فولاد ضد زنگ باعث شده باکالهائو یک کشتی با حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری باشد و ۳۰ سال مداوم را بدون نیاز به تعمیرات در خشکی در آب بماند.

این کشتی برای تولید نفت و گاز در یک میدان نفتی در نزدیکی سائوپائولوی برزیل مستقر خواهد شد و یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید و ذخیره در آب‌های برزیل به حساب می‌آید.

پان یونگ‌چوان اضافه کرد کشتی باکالهائو قادر است با شرایط محیط زیستی خاص برزیل و دیگر مناطق وفق یابد و برای عملیات‌های توسعه نفت و گاز در آب‌های ساحلی جهان مناسب است.

وی تاکید کرد: بازار جهانی اف پی اس او در حال شکوفایی است. برنامه‌ریزی ما برای توانایی انجام عملیات در آب‌های عمیق‌تر با ظرفیت روزانه پردازش و بارگیری بالاتر است. بر اساس این کشتی، در نظر داریم کشتی‌های بیشتری را طراحی کنیم و بسازیم و نام صنعت کشتی‌سازی دالیان را در بازار کشتی‌سازی بین‌المللی را پرآوازه کنیم.

طبق اظهارات پان، باکالهائو هفتمین شناور اف پی اس او است که توسط شرکت مذکور تحویل داده شده و نخستین همکاری در زمینه ساخت بدنه اف پی اس او با شرکت ایکوینر و مودک محسوب می‌شود.

شرکت دالیان اکنون سفارش طراحی و ساخت یک شناور اف اس پی او ام ۳۵۰ دیگر را در دست اجرا دارد و انتظار می‌رود کار ساخت آن در ماه اکتبر آغاز شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.