شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16410
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 06 فروردین 1401 - 21:24 | 445 بازدید | ارسال توسط :

درختان کهنسال شمال تهران تیمار و تقویت شدند

درختان کهنسال شمال تهران که در طول سال های طولانی عمر خود به دلیل صدمات مکانیکی و عوامل بیماری زا و آفات دچار پوسیدگی شده بودند  تیمار و تقویت شدند. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک،افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار کرد: صدمات مکانیکی […]

درختان کهنسال شمال تهران تیمار و تقویت شدند

درختان کهنسال شمال تهران که در طول سال های طولانی عمر خود به دلیل صدمات مکانیکی و عوامل بیماری زا و آفات دچار پوسیدگی شده بودند  تیمار و تقویت شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک،افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار کرد: صدمات مکانیکی از جمله سرما و یخبندان، برخورد ماشین آلات و … در تنه درختان به خصوص قسمت های پایین تنه باعث ایجاد ترک و به مرور زمان عمیق شدن آنها و در نهایت به دلیل عوامل بیماری زا و آفات، دچار پوسیدگی آنها می شود که برای مقابله با آن، عملیات پانسمان تنۀ درختان به عنوان سپر محافظ در برابر آسیب های مختلف انجام شد.

وی افزود: عملیات پانسمان تنۀ درختان مانع شکاف طیف و پوسته‌ شدن سطح خارجی آنها و در صورت بروز، مقدمه ی بیماری های مختلف برای درخت و در معرض قارچ و حشرات قرار گرفتن آنها می شود.

خدامی گفت: در این روش با نظارت دقیق کارشناسان فضای سبز، محل آسیب‌دیده با دقت توسط سموم  مناسب ضد عفونی شده و محل ترمیم با ترکیب سیمان، ماسه یا فوم پوشانده و سپس با ترکیب چسب چوب و پودر مل این قسمت پانسمان و درختان مورد نظر با انواع کود های ریز مغذی و درشت مغذی به صورت چالکود و محلول پاشی تقویت می شوند.

معاون شهردار منطقه یک خدمت رسانی و رفت و روب اماکن گردشگری منطقه یک در ایام نوروز را اقدام دیگری دانست و گفت: به دلیل حجم زیاد گردشگران در شمال تهران شاهد افزایش سه برابری پسماندهای شهری در اماکن گردشگری منطقه یک و مسیرهای کوهنوردی بودیم که نیروهای خدمات شهری با فعالیت شبانه روزی اقدام به پاکسازی این مسیرها و ورودی کاخ موزه ها نمودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.