شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16601
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 20 فروردین 1401 - 14:31 | 242 بازدید | ارسال توسط :

حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از منابع حاصل شده ۳۵ درصد به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تقویت پدافند غیرعامل و بهبود مقاومت زیرساخت‌های مخابراتی صنعت برق و ۶۵ درصد بقیه به حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری […]

حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از منابع حاصل شده ۳۵ درصد به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تقویت پدافند غیرعامل و بهبود مقاومت زیرساخت‌های مخابراتی صنعت برق و ۶۵ درصد بقیه به حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

به گزارش چراغ روشن، این امر به این دلیل است که پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه‌وبودجه کشور به صورت کامل برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر با اولویت روستایی و عشایری، خانوارهای کم‌درآمد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و تکمیل و بهره‌برداری نیروگاه‌های بادی میل نادر استان سیستان و بلوچستان صرف شود.

قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی را برای توسعه و نگهداری شبکه برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک پیش‌بینی کرده است.

بر اساس ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور، دولت موظف شده است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک، عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالیانه پیش‌بینی کند.

بر این اساس، در بند «ج» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است: عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب دهم آبان‌ماه ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۶۰ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود. مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.