شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 12608
  پرینتخانه » اجتماعی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1400 - 8:34 | 1801 بازدید | ارسال توسط :

تمرکز بر یک مسیر نتیجه بالایی را به دنبال دارد

رامین واضح متولد سال ۶۹ است و در رشته کارشناسی ارشد صنایع دانشگاه تهران جنوب، تحصیل کرده است. او جوانی فعال و موفق است که در زمینه های مختلف همانند حوزه فرهنگی، ورزشی  و اقتصادی فعالیت داشته است. تلاشش همیشه بر این بوده که دانش و تجربه های بسیاری کسب کند. واضح، به مدت شش […]

تمرکز بر یک مسیر نتیجه بالایی را به دنبال دارد

رامین واضح متولد سال ۶۹ است و در رشته کارشناسی ارشد صنایع دانشگاه تهران جنوب، تحصیل کرده است. او جوانی فعال و موفق است که در زمینه های مختلف همانند حوزه فرهنگی، ورزشی  و اقتصادی فعالیت داشته است. تلاشش همیشه بر این بوده که دانش و تجربه های بسیاری کسب کند.

واضح، به مدت شش سال در اسنپ مشغول به کار بوده است و امروز به عنوان مدیر ارشد فروش اسنپ در این حوزه فعالیت می کند.

موفقیتش در حوزه های مختلف ما را بر آن داشت تا گفتگویی با او داشته باشیم. آنچه می خوانید چکیده ای از این گفتگو است.

 

در ابتد پیرامون حضورتان در آتش­نشانی و علت آن صحبت کنید.

از آنجایی که علاقه بسیاری به فعالیت در زمینه های گونان و کسب تجرب دارم، در یک دوره ۱۰ روزه به عنوان آتش نشان داوطلب در تهران شرکت کردم. در همان برهه نیز مدرک نیروی آتش نشانی را هم دریافت کردم. آموزش های این حرفه بسیار جالب بود و توانستم موارد بسیار مهمی را فرا بگیرم.

پس از کسب مدرک، اعلام کردند؛ در زمان بحران اگر آتش نشانی به نیروی کمکی نیاز داشت با آتش نشانان داوطلب تماس خواهند گرفت. البته خدا را شکر که تا کنون اتفاقی حادث نشده است و نیازی به حضور ما نبوده است.

این اواخر، همکاران آتش نشان در دفتر اسنپ حضور داشتند و از اینکه آموزش های اولیه این حرفه را داشتیم، خوشحال بودند چرا که در مواقع ضروری می توانیم کمک شایانی داشته باشیم.

 

در مورد فعالیت های ورزشی تان بگویید؟

سال ۸۷ هنگامی که لیسانس قبول شده بودم با دوستی تصمیم گرفتم تا یک فعالیت ورزشی را آغاز کنم. ابتدا وارد رشته کیوکشین شدم اما به دلیل مصدوم شدن یکی از دوستان طی جلسه اول حضور در این ورزش، ادامه ندادم. زیرا دوست نداشتم، ورزش سلامتیم را به خطر بیندازد.

در همان برهه ها بود که با ورزش دیگری به اسم آی کی دو که دفاع شخصی و یک رشته ژاپنی است، آشنا شدم. این رشته ورزشی فلسفه بسیار جالبی دارد که پیرامون یک سامورایی ژاپنی است. این رشته با استفاده از نیروی بدنی حریف را به زانو درمی آورد و صدمه ای برای هیچ شخصی ایجاد نمی کند. پنج سال متوالی و به صورت پیوسته به باشگاه رفتم و در مسابقات کشوری، نائب قهرمان شدم و در مسابقات استانی هم تعدادی مقام کسب کردم.

این رشته علاوه بر تندرستی و سلامتی، ظرفیت ذهنی را نیز بسیار افزایش می دهد چرا که باید هر لحظه آمادگی خود را حفظ کنیم. نکته مهم این است که می توانستم بسیار نرم به تمام تهدیدهای اطراف پاسخ دهم. این نکته را هم بیان کنم که این رشته ورزشی از نظر ذهنی هوشیاری را هم بالا می برد.

 

چه شد که ورزش را ادامه ندادید؟

مشغله کاری مهمترین علت آن است. زیرا تا ساعت شش غروب مشغول به کار بودم و بعد از آن تا ساعت ۱۱ شب به باشگاه می رفتم و هنرجو داشتم. متاسفانه زمانی رسید که باید بین شغل و فعالیت ورزشی یکی را انتخاب می کردم. مجبور به انتخاب شغل شدم و از ورزش کناره گیری کردم اما هنوز با دوستان ورزشکارم در ارتباط هستم.

در حال حاضر، همچنان در مسابقات به عنوان داور یا کمک داور در مسابقات حضور دارم. هنوز ورزش می کنم اما رشته تخصصی را ادامه نمی دهم. البته به دلیل کرونا در منزل ورزش می کنم. دوری از این رشته برایم سخت است اما با خبرهای خوبی که نوید داده اند، امیدوارم بتوانم ورزش را به صورت حرفه ای ادامه دهم.

خبر خوب دیگر این است که اساتید، این ورزش را در سطح جهانی ثبت کرده اند و من نیز حکم جهانی آی کی دو را دارم که در کل دنیا شناخته شده است. رشته دیگری به نام آی اس ریدو نیز وارد ایران شده است و اساتید سعی دارند این ورزش را هم به ثبت جهانی ایران برسانند تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

اعلام داشته اید جزو نخبگان نیز هستید. در این مورد توضیح دهید؟

سال ۹۸ جزو انجمن نخبگان کشور شدم و به واسطه عضویت در این انجمن سربازی ام را نیز به  عنوان سرباز نخبه انجام می دهم و اکنون سرباز هستم.

فعالیت در حوزه هنری به خصوص، سرودن شعر را بسیار دوست داشتم. البته در زمینه های دیگر نیز فعالیت می کردم اما استعداد بسیاری در حوزه هنر داشتم.

زمان دانشگاه، در کانون شعر و ادب دانشگاه تهران جنوب به عنوان دبیر کانون فعالیت می کردم. در آن زمان با همکاری دوستان، اقدامات بسیار خوبی را انجام دادیم و شب شعری با حضور استاتید و سرشناسان دانشگاه برگزار کردیم. به واسطه تعامل با این افراد، موفق به گفتن شعر شدم و حضار از اشعارم بسیار استقبال کردند و لذت بردند اما دیگر ادامه ندادم.

شما با این همه فعالیت چطور شد که در اسنپ فعالیت می کنید؟

به دلیل اخلاقایات و روحیاتم، خود را انسان فعالی می دانم. سعی من بر این  است از هر روزم استفاده کنم و برای آن برنامه خاصی داشته باشم تا بتوانم روزمه خوبی داشته باشم.

پیش از ورود به اسنپ فعالیت های بسیاری داشتم و همیشه می گویم؛  آماده انجام هر نوع فعالیتی هستم.

به واسطه ورزشی که انتخاب کردم و انجام دادم، باشگاه ورزشی داشتم. به عنوان راننده سرویس مدرسه نیز فعالیت می کردم. زمانی که خرید کامپیوتر رایج شده بود، قطعات کامپیوتر را جمع آوری می کردم و کامپیوتر می فروختم. حتی برهه ای هم به عنوان خبرنگار فعالیت کردم.

در نهایت به این نتیجه رسیدم که اسنپ می تواند، پاسخگوی همه علایق من باشد چرا که فضای بزرگی دارد و می توانم فعالیت کنم.

کار اسنپ، جذب راننده و مسافر است. چطور است که می گویید؛ فضای بزرگی دارد و می توانید فعالیت کنید؟

اصلی ترین کار ما جذب راننده است. زمانی که من در اسنپ مشغول به کار شدم، اینجا یک شرکت نوپا و کوچک بود. به واسطه اسنپ در بسیاری از شهرها همانند کرمانشاه و یزد زندگی کردم. قسمتی از راه اندازی اسنپ در شهرها، بر عهده من بود. جذب راننده مهمترین قسمت و ویترین کار ما محسوب می شود اما در کنار این موضوع، اتفاقات بسیاری رخ می دهد تا یک راننده جذب شود. از مدیریت و رهبری تیمی که راننده را جذب می کنند، گرفته تا چگونگی انجام کار که به بالاترین حالت ممکن رسید. این تخصص من است که مدیریت صنایع خوانده ام.

یکی از فعالیت هایی که علاقه بسیاری به آن داشته اید و فکر می کنید باید آن را در اسنپ ادامه دهید، چیست؟

فعالیت هر روزه در این کار، برای من همانند یک دانشگاه بوده است و این یک شعار نیست. همیشه تلاشم این بوده که رفتارم به گونه ای باشد که اگر اشتباهی کردم، رفتارهای درست را جایگزین کنم. بحث مورد علاقه من کار دسته جمعی یا همان teamwork  است. در کار ما teamwork بسیار اهمیت دارد و رعایت می شود. اکنون من در رشته MBA مشغول به تحصیل هستم. در این رشته متوجه شدم بسیاری از المان هایی که یک تیم پویا باید داشته باشد تیم ما دارد.

شما در شهرهای مختلف مشغول به کار در اسنپ بوده اید. آیا اتفاق و یا کار جالبی وجود دارد که بخواهید، آن را ادامه دهید؟

بله، بسیار زیاد است. یک ایده ای در ذهن دارم که همیشه علاقه داشتم آن را اجرایی کنم. اینکه به عنوان مدیر اسنپ به شهرهای مختلف بروم و درآمدزایی کنم تا بتوانم زندگی در شهرهای مختلف را تجربه کنم. البته پیگیر هستم که می توان این کار را انجام داد یا خیر، زیرا این یکی از آرزوهایم است. به دلیل مسافرت به شهرهای مختلف، متوجه شدم تفاوت فرهنگی در نقاط ایران بسیار زیاد است و خوشحالم که اسنپ به عنوان یک ارگان واحد، توانسته خودش را بین فرهنگ های مختلف بگنجاند.

خاطره خاصی از زمانی که به عنوان اسنپ در شهرهای مختلف زندگی کردید، وجود دارد؟

بله. زمانی که کرمانشاه بودم، کارم به مشکل قانونی برخورد کرده بود و نمی توانستم فعالیتی انجام دهم. در همان زمان با تیمم در هتل مستقر شدیم و توانستیم فعالیت مان در این زمینه را ادامه دهیم. آنجا کار مصاحبه با تیم دفتری، آموزش و  جذب راننده در داخل کافه هتل انجام می شد که برای من جالب بود.

شما به عنوان یک جوان موفق، به جوانان جویای کار یا جوانانی که در شغل دلخواه خود نیستند، چه توصیه ای دارید؟

معتقدم؛ باید شغلی را به طور تخصصی آموزش ببینند نه اینکه همه افراد مهندس و یا پزشک شوند. اگر در شغلی تخصص کافی داشته باشند و زمان و انرژی کافی بگذارند، می توانند، از آن بهره کافی ببرند. به دلیل اتفاقاتی که درپسا کرونا افتاده است متوجه تغییرات می شوید. جوانان باید بخواهند و علاقه داشته باشند و البته از سختی های ابتدای کار نترسند تا به نتیجه دلخواه برسند.

کلام اخر:

معتقدم؛ امروز با توجه به پیشامدهایی همانند کرونا، زمان محدود کردن انسان هاست و ما باید بتوانیم کمتر خودمان را در معرض افکار منفی، اخبار، تبلیغات و … قرار دهیم تا بتوانیم آدم های موفقی باشیم. من در این مسیر گام برداشته ام و راه های بسیاری را امتحان کرده ام اما متوجه شدم با تمرکز بر یک مسیر می توان به نتیجه بالایی رسید.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.