شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 15 June , 2024
امروز : شنبه, ۲۶ خرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35491
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 19 فروردین 1403 - 17:54 | 70 بازدید | ارسال توسط :

«تئوری تهدید چرثقیل چین»؛ دروغ جدید آمریکا با اهدافی خاص

ایالات متحده اخیرا به اصطلاح «تئوری تهدید جرثقیل چین» را مطرح کرده و مدعی است طبق یک تحقیق جرثقیل‌های صادراتی چین به آمریکا ساخت «شرکت صنایع سنگین شانگهای جن‌هوا» (که از این به بعد از آن با نام صنایع سنگین جن‌هوا یاد می‌کنیم) مجهز به ساختارهای لانه زنبوری هستند که می‌توان از آن برای ساخت […]

«تئوری تهدید چرثقیل چین»؛ دروغ جدید آمریکا با اهدافی خاص

ایالات متحده اخیرا به اصطلاح «تئوری تهدید جرثقیل چین» را مطرح کرده و مدعی است طبق یک تحقیق جرثقیل‌های صادراتی چین به آمریکا ساخت «شرکت صنایع سنگین شانگهای جن‌هوا» (که از این به بعد از آن با نام صنایع سنگین جن‌هوا یاد می‌کنیم) مجهز به ساختارهای لانه زنبوری هستند که می‌توان از آن برای ساخت کنترل از راه دور و مودم‌ها استفاده کرد و تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شوند.

کارشناسان امور صنعت معتقدند که به اصطلاح «تئوری تهدید جرثقیل چین» که از سوی آمریکا مطرح و بزرگنمایی شده، کاملا نادرست است. برای کسانی که در صنعت حضور دارند، این نوع سیاهنمایی و بزرگنمایی ایالات متحده از لحاظ فنی غیرقابل باور است. از لحاظ سیاسی، این نظریه تهدید را می‌توان بهانه‌ای برای ترویج «جداسازی» از چین و جایگزین کردن «ساخت چین» دانست.

«تانگ چینگ‌یون» یکی از مهندسان ارشد در «موسسه تحقیق و توسعه صنایع سنگین جن‌هوا» به خبرنگاران گفت ۹۹ درصد جرثقیل‌های مختلفی که توسط این شرکت تولید می‌شوند هنگام ترک کارخانه به مودم‌های سلولی مجهز نمی‌شوند. شمار معدودی از جرثقیل‌ها که نیاز به نصب چنین مودم‌هایی دارند باید توسط مشتریان درخواست داده شوند.

عملیات نرم افزار سیستم کنترل این جرثقیل‌ها نیز با توجه به نیاز مشتری توسط شرکت‌هایی مانند ABB، یک شرکت چند ملیتی که دفتر مرکزی آن در سوئیس قرار دارد، یا زیمنس که دفتر مرکزی آن در آلمان قرار دارد، ارائه می‌شود.

پس از تحویل جرثقیل به مشتری، مسئول شبکه، عملیات و تعمیر و نگهداری در دسترس مشتری است و شرکت صنایع سنگین جن‌هوا نمی‌تواند مداخله‌ای داشته باشد.

تانگ تاکید کرد که مودمی که در این جرثقیل‌ها به کار گرفته می‌شود هیچ به اصطلاح «خطر امنیتی» برای اپراتورهای آمریکایی ندارد.

اول از همه، تجهیزات جرثقیل به جای شبکه خارجی (اینترنت) به شبکه داخلی (پورت LAN) متصل است. جرثقیل فقط با اتاق کنترل مرکزی پورت ارتباط برقرار می‌کند و نمی‌تواند به طور مستقل داده‌ها را به دنیای خارج منتقل کند. به عبارت دیگر فقط با اجازه می‌توان به آن دسترسی داشت.

دوما، در کنترل از راه دور، اطلاعات قابل جمع آوری یا دریافت توسط نرم افزار و سخت افزار اتوماسیون جرثقیل به یک رابط سیستم عامل ترمینال یا سیستم مدیریت تجهیزات متصل می‌شود و به تولیدکننده جرثقیل انتقال نمی‌یابد.

نهایتا، اگر یک مودم به اینترنت وصل نباشد فقط می‌تواند به عنوان یک ابزار مخابرات عمومی مورد استفاده قرار گیرد و نمی‌تواند هیچ عملکرد دیگری داشته باشد.

بنا بر این، هدف آمریکا از بزرگنمایی دوباره «تئوری تهدید جرثقیل چین» چیست؟

«جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده اخیرا در میانه هیاهوی «جرثقیل‌های چینی که امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می‌کنند»، فرمان اجرایی را امضاء کرد که در آن اعلام نمود بیش از ۲۰ میلیارد دلار در پنج سال آینده سرمایه گذاری خواهد شد تا تجهیزات آمریکا را جایگزین تجهیزات ساخت خارج کند. این بودجه صرف حمایت از ساخت جرثقیل توسط شرکت آمریکایی تابعه شرکت ژاپنی «میتسویی» خواهد شد.

«گوان تونگ‌شیان» رئیس سابق صنایع سنگین جن‌هوا اعلام کرد حقایق نشان می‌دهد که هدف واقعی ایالات متحده از ایجاد و سیاه‌نمایی به اصطلاح «تئوری تهدید جرثقیل چین» تلاش برای جایگزینی محصولات چینی و استفاده از فرصت برای جلب نظر رای دهندگان و کسب رای برای بایدن است.

در واقع آمریکا بارها تاکید کرده که جرثقیل‌های وارداتی از چین حجم زیادی از مشاغل را در ایالات متحده ایجاد کرده و نشاط را به اقتصاد این کشور تزریق نموده است. با این وجود، حالا با اتهام زنی به همان محصولات، اقدامی گیج کننده انجام می‌دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.