شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 14057
  پرینتخانه » بین الملل, خبر ویژه تاریخ انتشار : 03 مهر 1400 - 18:34 | 978 بازدید | ارسال توسط :

بازگشت سریع چین به شرایط عادی در پسا کرونا

رییس انجمن دوستی ایران و اندونزی با بیان اینکه تاثیر ویروس کرونا باعث کند شدن رشد اقتصادی چین شد، عنوان کرد: سرعت بازگشت این کشور به شرایط عادی از همه دنیا سریع تر بود. به همین دلیل توانستند بر کرونا غلبه کنند. سید مجتبی عرفانی با بیان اینکه جامعه چین به دلیل برخورداری از یک […]

بازگشت سریع چین به شرایط عادی در پسا کرونا

رییس انجمن دوستی ایران و اندونزی با بیان اینکه تاثیر ویروس کرونا باعث کند شدن رشد اقتصادی چین شد، عنوان کرد: سرعت بازگشت این کشور به شرایط عادی از همه دنیا سریع تر بود. به همین دلیل توانستند بر کرونا غلبه کنند.

سید مجتبی عرفانی با بیان اینکه جامعه چین به دلیل برخورداری از یک انسجام درونی توانست در برابر کرونا مقاومت کند، اعلام کرد: آنها از بحران فشارهای اقتصادی همه جانبه که اساس آن کشورشان بود، توانستند خارج شوند.
او با تاکید بر اینکه عده ای شیوع ویروس کرونا را یک جریان هدایت شده می دانستند که هدف آن ضربه زدن به اقتصاد این کشور بود، خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا دنیا تعطیل شد و بنا بود که چین آسیب ببیند. تولیدات این کشور بخشی از نیازهای اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای دیگر را تامین می کرد.
رییس انجمن دوستی ایران و اندونزی عنوان کرد: البته در جریان تشخیص و درمان، این کشور گام نخست را برداشت. تکنولوژی های موجود در چین از لحاظ پزشکی نیازهایشان را رفع کرد.
عرفانی با اشاره به اینکه چین تنها دولت متمرکز کمونیستی اقتدار گرای سیاسی است که توانسته با تضاد واحد ایدوئولژیک خود، اقتصاد بازار آزاد را در کشورش رواج دهد، اظهار کرد: آنها به یک موفقیت بزرگ بدون رقیب تبدیل شدند و این یک امتیاز بزرگ است که توانستند با شرایط اقتصادی که برای عموم به وجود آوردند از مشکلات اقتصادی عبور و درعین حال نوع حکومت خود را حفظ کنند.
او با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی چین به دلیل اقتدار حکومت است، عنوان کرد: اگر این حکومت دارای وا دادگی می شد درچند مرحله بعد از فروپاشی حکومت کمونیستی شوروی، آنها نیز باید تحت تاثیر این تغییرات جدی قرار می گرفتند.
رییس انجمن دوستی ایران و اندونزی ادامه داد: بعد از بحران دهه ۹۰ که در اندونزی اتفاق افتاد، غربی ها و ژاپن بسیاری از سرمایه های خود را که در مجموعه آسان متمرکز بود، به چین منتقل کردند. هدف خاصی نداشتند اما به مرور چینی ها توانستند استقلال خودشان را در حوزه ساخت و ساز و بومی کردن تکنولوژی های خارجی نشان دهند. غربی ها مشکلاتی برای ترکیه به وجود آوردند و می خواستند چین را همانند آن وابسته کنند که هر زمان اراده کردند با خروج سرمایه، اقتصاد آن را برهم زنند که موفق نشدند.
عرفانی با بیان اینکه به هر حال چین مقاوم می شود و به طور قطع شرایط و تاثیر جدی تری را در دنیا خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: شانگ های نیز به این موضوع کمک می کند. البته شانگهای تضادها و مخالفت هایی دارد اما حتی کشورهایی که با آن مشکل دارند مانند هند و پاکستان در عضویتش هستند.
او اضافه کرد: آمارها حاکی از آن است که سازمان همکاری‌های شانگهای وضع، وسعت و اقتصاد فوق العاده ای دارد که اگر بتواند کار ملموسی در حوزه اقتصادی و همکاری بین مجموعه های عضو ایجاد کند، تاثیر آن در اقتصاد دنیا افزایش می یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.