شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15999
  پرینتخانه » بین الملل, خبر ویژه تاریخ انتشار : 27 بهمن 1400 - 10:47 | 486 بازدید | ارسال توسط :

آمریکا پولی که از مردم افغانستان دزدیده را به خودشان صدقه می‌دهد

سیاستمداران آمریکایی پولی که متعلق به خودشان نیست را برای جلب حمایت مردم خود مصادره می‌کنند و و به بخشی از آن لباس «صدقه» می‌پوشانند، آیا ریاکارانه‌تر از این هم وجود دارد؟ بایدن چندی پیش با امضای یک فرمان اجرایی تصمیم گرفت، ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی های افغانستان در ایالات متحده برای پرداخت غرامت […]

آمریکا پولی که از مردم افغانستان دزدیده را به خودشان صدقه می‌دهد
سیاستمداران آمریکایی پولی که متعلق به خودشان نیست را برای جلب حمایت مردم خود مصادره می‌کنند و و به بخشی از آن لباس «صدقه» می‌پوشانند، آیا ریاکارانه‌تر از این هم وجود دارد؟
بایدن چندی پیش با امضای یک فرمان اجرایی تصمیم گرفت، ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی های افغانستان در ایالات متحده برای پرداخت غرامت به قربانیان حادثه “یازده سپتامبر” استفاده شود و ۳.۵ میلیارد دلار باقی مانده نیز در اختیار یک صندوق امانی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان قرار بگیرد.
از سوی دیگر، آسوشیتدپرس گزارش داد مصادره نیمی از این مبالغ که به قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر اختصاص داده شده، زودتر اجرا می‌شود، در حالی که نصف دیگر  که قرار است به مردم افغانستان اختصاص داده شود، چندین ماه به دلیل ایجاد یک صندوق امانی منتظر خواهد ماند.
 اگرچه در فرمان اجرایی بایدن روش توزیع «نیمی به ایالات متحده و نیمی به افغانستان» اتخاذ شده اما همچنان «فرمان اجرایی حفاظت از دارایی‌های خاص بانک مرکزی افغانستان و حفاظت از منافع مردم افغانستان» نام داشت. کاخ سفید تاکید کرد که این فرمان اجرایی «رفاه برای مردم افغانستان به ارمغان می‌آورد»  و «بیشتر» وجوه مسدود شده  برای امدادرسانی به  مردم افغانستان استفاده می‌شود.
 ۷ میلیارد دلار برای یک کشور ثروتمند شاید چیزی نباشد، اما برای کشور فقیری مانند افغانستان به معنای نجات جان افراد بی شمار است.
بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، ۲۲.۸ میلیون نفر از ۳۹ میلیون افغانستانی با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند که از این تعداد ۸.۷ میلیون نفر در سطح «اضطراری» ناامنی غذایی هستند و ۳.۲ میلیون کودک زیر ۵ سال ممکن است دچار سوء تغذیه شدید باشند. بحران غذا در افغانستان ممکن است به بدترین بحران بشری جهان تبدیل شود.
 سازمان تروریستی القاعده در سال ۲۰۰۱ به ایالات متحده حمله کرد و نه دولت سابق افغانستان چه برسد به مردم افغانستان. پس از خروج  ارتش ایالات متحده از افغانستان، آمریکا بیش از ۶ ماه است که پول مورد نیاز مردم گرسنه افغانستان را توقیف کرده است. در این مدت، ده‌ها هزار  نفر از مردم افغانستان با مرگ دست و پنجه نرم کرده‌اند. ادعای سیاستمداران آمریکایی درباره حقوق بشر کجاست؟ با چنین سرقت علنی دولت ایالات متحده، آیا سایر کشورها، سازمان ها و افراد جرأت خواهند کرد که دارایی‌های خود را در ایالات متحده نگه دارند؟
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.